Bratislava - Slovenský projekt placeného internetového obsahu Piano získal do svého portfolia celosvětově známou značku. Do rodiny médií, která využívají tuto platební bránu, se přidal americký zpravodajský magazín Newsweek.
"Piano Media zajistí od února pro Newsweek kompletní řešení placeného obsahu, které není součástí žádného národního systému, který Piano zatím poskytuje," řekl deníku Insider mluvčí Piano Media David Brauchli. Články z Newsweeku tak nebudou prodávány v rámci jednoho balíčku s články ze slovenských médií.
Newsweek bude od Piana využívat také například měřící technologii. "Všechno za Newsweek zařídíme, s výjimkou call centra pro podporu koncového uživatele," říká Brauchli. Cenu a další podrobnosti zatím říkat nechce, brzy je prý společnost oficiálně odprezentuje.
Piano nebude Newsweeku zajišťovat jen prodej on-line verze časopisu, ale bude prodávat také jeho tištěnou podobu. Časopis bude totiž opět vycházet i v papírové podobě. Rozhodl tak nový majitel, kterým se v roce 2013 stala společnost International Business Times.
Na svém webu nyní Newsweek inzeruje, že papírovou podobu opět chystá a vyzývá své čtenáře, kteří o tištěnou podobu mají zájem, aby se registrovali. U tohoto registračního formuláře je již dole logo slovenského Piana.
To ale nebude zajišťovat samotnou distribuci tištěné verze časopisu, na to má Newsweek podle Brauchliho vlastní řešení. Magazín, který vznikl v roce 1933 a byl na vrcholu začátkem devadesátých let minulého století, kdy měl 3,3 milionu čtenářů, je prvním "úlovkem" slovenského Piana v USA.
"Piano se dohodlo už také s vydavateli v Německu a Španělsku. Už dříve v lednu náš zákazník Neue Osnabrücker Zeitung spustil naše on-line řešení," chlubí se Brauchli.
Piano je platební brána, která byla na vybraný obsah slovenských on-line médií "zapnuta" od května 2011.
Text jsme převzali od sesterského deníku Insider.