Největší evropský výrobce elektroniky oznámil, že tři zařízení nové výrobkové řady bude pouštět na trh od září a října.
Koncern bude své přístroje prodávat od 400 eur, tedy od 11 400 korun. Přímým konkurentem Philipsu na tomto trhu je nizozemský výrobce navigačních zařízení TomTom.
Akcie TomTom po zveřejnění zprávy Philipsu klesly o 2,7 procenta na 30,83 eura. Akcie Philipsu ale také oslabily, a to o 1,9 procenta na 22,39 eura.
Philips ve zprávě uvedl, že zařízení budou vážit 160 gramů.
Elektronické mapy pro zařízení Philipsu poskytne jeho bývalá divize Navteq.
Philips není prvním z velkých elektronických konglomerátů, kdo se rozhodl vstoupit na rychle rostoucí trh s osobní navigací.
Na evropský trh letos již vstoupil jeho japonský rival Sony, průkopníky ale byly firmy TomTom a Garmin, které rostoucí trh vytvořily.
Navigační systémy už tu byly
Philips měl již dříve ve své nabídce navigační systémy pro automobily. Tento trh ale opustil, když v roce 1999 prodal divizi automobilových elektronických doplňků.
Tehdy podnik uvedl, že výrobci osobních vozů potřebují dodavatele celých palubních desek s elektronikou, což je mimo hlavní směr podnikání Philipsu.
Předpokládá se, že se letos v Evropě a ve Spojených státech prodá přes devět milionů zařízení pro osobní navigaci, napsala agentura Reuters.