Pepsi kupuje polské Star Foods od rodiny Mitzalisů, společností Advent International, Copernicus Capital Partners a Cazolico SA.
Americká potravinářská firma oznámila akvizici bez udání ceny a omezila se pouze na prohlášení, že transakce posílí postavení firmy na polském trhu jako největšího prodejce brambůrků.
Pepsi se také stane jedničkou v prodeji ostatních snacků, převezme totiž i ostatní výrobky firmy Star Foods. Ta v Polsku prodává také arašídy, slané tyčinky nebo kukuřičné lupínky.
Nápoje: jen pětina produkce Pepsi
Oba konkurenti Coca Cola i Pepsi se snaží zvrátit klesající tržby za nápoje. Jednou z možností jsou nové druhy nápojů.
Coca Cola se snažila získat větší podíl na trhu na úkor Pepsi pomocí nové vanilkové koly, po třech letech ale její výrobu v USA zastavila. Letos mají oba konkurenti přijít na trh s kolou obsahující kávu.
Pepsi má ale narozdíl od Coca Coly výhodu. Jen pětina jejích tržeb pochází z prodeje nealkoholických nápojů. Více než polovinu tržeb na celém světě má PepsiCo právě ze snacků. Koupě Star Foods je jen dalším krokem v této strategii.
"Je to jednoduše část pokračujícího úsilí posílit naši pozici ve výrobě snacků na celém světě," řekl agentuře Reuters mluvčí PepsiCo Dick Detwiler.
Chipsy s příchutí pekingské kachny
Pepsi se například v roce 2004 stala jedničkou v prodeji bramborových lupínků v Číně. Podle Wall Street Journal tam zvýšila svůj podíl na trhu na čtyřicet procent a ročně utrží asi 50 miliónů dolarů.
Brambůrky Frito Lay's se v Číně prodávají v různých příchutích, například pekingská kachna nebo dušené vepřové. PepsiCo používá v Číně domácí brambory a do jejich pěstování už tam investovala miliony dolarů.
Pepsi i díky zaměření na další výrobky předstihla koncem minulého roku svého rivala: na burze už má větší cenu než Coca Cola.