Apple je dnes těžko zpochybnitelným vůdcem mobilního trhu a tím, kdo otevřel svět post-PC éře. Je ale hegemonie Applu neoddiskutovatelná a neměnná?
Apple vytvořil a definoval trh tabletů i chytrých telefonů (ačkoliv je nevynalezl) a na první pohled je opanoval. Objevují se stále častější útoky na jeho pozici, logické, jenže zatím neúspěšné.
Dvě barvy, tři varianty paměti
Hlavní silnou stránkou a zároveň slabinou Applu je jeho sevřená produktová strategie. Jeden telefon ve dvou barvách a třech paměťových provedeních, to je strategie, jakou jinde nenaleznete. Má své opodstatnění. Tim Cook si dobře pamatuje, že Apple se v 90. letech zahrabal do obrovského množství variant svých počítačů, které nebyl schopen efektivně dodávat a inovovat. Čím méně variant, tím rychleji lze vyrábět, propagovat a také obměňovat. Což se cení zejména v době, kdy pořadníky na nový iPhone 5 jsou spíše mnohatýdenní. Uspokojit poptávku je prvořadé.
Na druhou stranu, právě tahle strategie také nechává spoustu prostoru pro jiné hráče. A tady je případné ptát se, zda není Apple na vrcholu, z nějž vede cesta už jen dolů...
Jakou má Apple budoucnost? Čtěte analýzu Patricka Zandla v placeném deníku Insider