Společnost v Česku provozuje síť 22 stejnojmenných obchodů s oděvy a svůj zisk více než zdvojnásobila, neboť v roce 2004 si připsala čistý zisk "pouze" 128,8 milionů korun.
Firmě loni výrazně vzrostly i tržby, které se meziročně zvýšily o 51 procent na 1,1 miliardy korun. ČTK dnes informaci získala z účetní závěrky společnosti New Yorker, která byla založena do Sbírky listin.
Jednatel společnosti New Yorker Jaroslav Mašek ve výroční zprávě uvedl, že firma loni v Česku otevřela šest nových obchodů v Karlových Varech, Brně, Zlíně, Mostě a v Praze.
"Tato expanze spolu se zvyšováním obratu ve stávajících filiálkách přispěla k tomu, že celkový hrubý obrat výrazně překročil hranici jedné miliardy korun," uvedl Mašek.
Více textilu do českých měst
Dodal, že v letošním roce New Yorker plánuje další expanzi v Česku, konkrétní čísla o nově otevřených obchodech Mašek ve výroční zprávě ale nezmínil. Nové filiálky by podle něj měly dál zvýšit hrubý obrat české pobočky společnosti New Yorker.
Firma New Yorker v roce 1971 otevřela první obchod v německém městě Flensburg. V 70. a 80. letech pak rozšířila distribuční síť po celém Německu.
V roce 1994 otevřela první zahraniční pobočku v Rakousku. Na východoevropský trh společnost vstoupila v roce 1998.
Nyní má New Yorker pobočky v ČR, Německu, Rakousku, Polsku a Maďarsku. Obchody New Yorker fungují také ve Španělsku, Švýcarsku, Belgii, Dánsku, Nizozemsku, Slovinsku, Chorvatsku, Lotyšsku a v Rusku.
Místo hypermarketů "odborníci"
Na českém maloobchodním trhu s textilem po několika letech dominantního postavení hypermarketových řetězců získávají stále silnější pozici sítě specializovaných oděvních obchodů, jako je právě New Yorker.
Zatímco ještě v roce 2004 byla mezi deseti největšími prodejci textilu polovina obchodních řetězců provozujících hypermarkety, loni jejich počet podle údajů časopisu Textilžurnál klesl na čtyři a na přední místa se naopak díky rychlejšímu růstu tržeb derou sítě textilních obchodů.
Koncentrace prodeje textilu do specializovaných obchodů bude v Česku zřejmě rychle pokračovat. Obchody s oděvy a textilem již nyní mají největší zastoupení v pasážích 206 tuzemských nákupních center, kde jich na konci loňského roku podle průzkumu společnosti Incoma Research fungovalo 1111.
S velkým odstupem následovaly prodejny s obuví a koženým zbožím, kterých je 406 a prodejny nabízející klenoty, hodinky a dárky, jichž zákazníci najdou 332.