Nejhodnotnější značkou Evropy je Nokia

Dušan Klimeš
18. 9. 2007 12:55
Její cena se blíží bilionu

Vídeň - Nejnovější výzkum European Brand Institute nejlépe ohodnotil značku finských mobilních telefonů Nokia. Její cena je údajně 32,3 miliardy eur, což je v přepočtu 910 miliard korun.

Žebříčku dominují především britské a německé společnosti. Druhé místo obsadila skupina LVMH, pod kterou patří takové značky jako Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon či parfémy Dior.

Cena značky je údajně 29,8 miliardy eur, tedy asi 840 miliard korun.

Ovšem již třetí místo si odnesla společnost Unilever, která se věnuje opačnému konci spektra zákazníků a vyrábí například vůně Axe či Rexona.

Nejcennější značky

  1. 1. Nokia (32,3)
  2. 2. LVMH (29,8)
  3. 3. Unilever (25,1)
  4. 4. Telefónica (23,8)
  5. 5. Vodafone (22,5)
  6. 6. Mercedes-Benz (20,5)
  7. 7. Deutsche Telekom (18,3)
  8. 8. BMW (17,3)
  9. 9. France Telecom (17)
  10. 10. inBEV (16,8)

* údaje jsou v miliardách eur

Čtvrtou příčku si odnáší Španělsko díky své Telefónice. Ta je ceněna na 23,8 miliardy eur a o více než 1,3 miliardy tak předstihla svého rivala Vodafone.

I německá auta bodují

Na dalších příčkách se objevují i německé automobily Mercedes-Benz či BMW.

Nejfajnovější značky v Británii: Britové milují své značky, nejvíce Aston

Studie probíhala ve 24 zemích a 16 sektorech podnikání. Analyzovaly se tři tisíce značek.

Deset nejcennějších značek Velké Británie dohromady tvoří hodnotu 137 miliard eur, o něco méně mají značky německé.

"Evropský brand management je velmi sofistikovaný. Přes dvě třetiny firem z první padesátky si samo řídí své portfolio značek," uvádí výkonný ředitel European Brand Institute Gerhard Hrebicek.

"Velký potenciál mají východní značky," dodává Hrebicek.

 

Právě se děje

Další zprávy