"Každý měl před šampionátem velmi vysoká očekávání odbytu," řekl jeden z manažerů Sony pro evropský odbyt elektroniky.
"Bohužel jsme v březnu a v dubnu neměli tak vysoký nárůst prodeje, jaký jsme očekávali," dodal s tím, že se prodejci na velký vzestup prodeje připravili.
Prodej televizorů Sony s plochou obrazovkou z tekutých krystalů LCD se začal zvedat v posledních týdnech. "Tento nárůst jsme začali pozorovat v květnu," uvedl manažer.
Dodal, že teď v červnu Sony předpokládá razantní zvýšení prodeje. "Maloobchodníci nám říkají, že to začalo jít nahoru v posledních týdnech," uvedl.
Rival Philips Electronics z Nizozemska v dubnu naznačil, že se prodej televizorů před mistrovstvím nezvýšil znatelně. Tchajwanský výrobce displejů LCD AU Optronics a výrobce čipů pro LCD Novatek ve středu naznačili, že je na trhu převis nabídky a že ceny klesají.
Sony je počtem prodaných televizí LCD jejich čtvrtým největším výrobcem na světě. Objemem tržeb za ně má ale světové prvenství díky vyšším průměrným cenám za své přístroje.
Podíl Sony na světovém trhu v prodaných jednotkách klesl v prvním čtvrtletí na 10,9 procenta, když loni v posledním čtvrtletí dosáhl 14,6 procenta.
Tento pokles vznikl přechodem mezi modelovými roky 2005 a 2006, ve druhém čtvrtletí se podíl Sony ve světě opět zvýší, citovala firemní zprávu agentura Reuters.