Microsoft hlásí první čtvrtletní ztrátu ve své historii

Tereza Holanová Tereza Holanová
20. 7. 2012 15:03
Firmu stáhla neúspěšná reklamní agentura. Malý zájem byl ale také o Windows
Steve Ballmer na CES 2012
Steve Ballmer na CES 2012 | Foto: Reuters

Redmond - Ekonomickým problémům se občas nevyhnou ani úspěšní hráči. Potvrzuje to americká skupina Microsoft, která letos vykázala první čtvrtletní ztrátu ve své historii.

Mohl za to hlavně odpis agentury aQuantive, která se zabývá internetovou inzercí a která nezvládla soupeřit s konkurenčním Googlem. Hodnota této firmy činila 6,2 miliardy dolarů.

Výsledkem se na konci druhého kvartálu stala ztráta ve výši 492 milionů dolarů - první od vstupu na burzu v roce 1986. Jak informuje BBC, ve stejném období loňského roku hlásil Microsoft zisk 5,9 miliardy dolarů.

"V ostatních oblastech se Microsoftu navzdory poklesu popularity operačního systému Windows nadále dařilo," komentuje BBC. Samotné tržby rostly za duben až červen o 4 procenta na více než 18 miliard dolarů.

Zájem o Windows klesal

Analytici ale zůstávají skeptičtí a připomínají, že ani prodeje softwaru nebyly nijak oslnivé. "A zatímco ztrátu z aQuantive můžeme označit za anomálii, malý zájem o Windows ne," komentuje list The New York Times.

Jak Microsoft na konci čtvrtletí sdělil, tržby z operačního systému byly meziročně o třináct procent nižší. Zákazníci mají totiž stále větší zájem o modernější technologie, jako jsou tablety, případně chytré telefony.

Zpoždění na tomto trhu chce Microsoft dohnat ještě letos. Kromě toho, že bude nová verze Windows nabízet dlaždicové rozhraní přizpůsobené dotykovému displeji, chce představit i vlastní tablet pojmenovaný Surface.

"K tomuto kroku se firma odhodlala poté, co si uvědomila, že její partneři, kteří vyrábějí počítače, nezvládli uvést nic, co by zvládlo držet krok s konkurencí," dodávají komentátoři z The New York Times.

Podívejte se, jak budou vypadat Windows 8:

 

Právě se děje

Další zprávy