New York - Největší výrobce hraček Ameriky Mattel hledá cestu, jak zachránit svoji legendární panenku Barbie před propadlištěm dějin. Proto se ji rozhodl vzít do 21. století. "Barbína" získá vlastní webový portál a MP3 přehrávač.
Mattel musí bojovat proti propadu tržeb z prodeje Barbie. Za uplynulé období firma získala o dvacet procent míň. Podle analytiků jde o závažný problém, protože tato panenka tvoří pětinu všech tržeb a třicet procent zisku.
V prvním čtvrletí firmě zisk klesl o šedesát procent. Zatímco letos vydělala 12 milionů dolarů, ještě loni to bylo 30 milionů.
Včera večer ale přestavila firma stránky BarbieGirls.com. Podle autorů by se měly stát prvním komunitním serverem určeným výhradně pro dívky.
Revoluce v hraní
Děvčata si na stránkách budou moci vytvořit svůj vlastní profil, "postavit" vlastní dům s pokojíčky pro svoji virtuální panenku, chodit elektronicky na nákupy a psát si s ostatními obyvatelkami Barbie-světa.
"Provádíme revoluci v tom, jak si mladé slečny hrají. Bude to mnohem zábavnější," říká viceprezident Mattelu Chuck Scothon.
"Dáváme dohromady tři věci, které dívky milují: hudbu, módu a svět online," dodává.
Hudba v panence
Druhým technologickým konceptem, se kterým firma přichází, je přehrávač MP3 v podobě Barbie. Nejen že bude přehrávat hudbu, bude sloužit i jako určitý klíč do světa Barbie na internetu.
Po připojení k počítači totiž na stránkách BarbieGirls.com nahraje právě profil a charakter panenky, který ta která dívka užívá.
Přehrávač by měl pojmout až 120 písniček a na trhu se objeví v červenci za 60 dolarů.
Výlet do virtuálního světa si vynutila silná konkurence. V únoru se totiž poprvé stala nejprodávanější panenkou konkurenční Bratz od firmy MGA.