Za každé prodané tričko, míč či boty, které nesly logo čtvrti Hackney, největší výrobce sportovního oblečení Nike zaplatil procenta z prodeje. Celkem tak mimosoudní vyrovnání přesáhlo půl milionu dolarů.
Cílovou skupinou sporných produktů byli amatérští fotbalisté, protože právě Hackney anglický amatérský fotbal symbolizuje.
"Jednali jsme v dobré víře, ale respektujeme postoj radnice," řekl tiskový mluvčí Nike.
Peníze Nike půjdou na sport
Starosta Hackney Jules Pipe řekl, že radnice vlastní práva na logo už od roku 1965. "Tým našich právníků nám doporučil akceptovat mimosoudní vyrovnání Nike založené na procentech z prodeje," dodal Pipe.
Peníze budou podle vyjádření starosty použity na rozvoj sportovních aktivit ve čtvrti. Je to prý také dobrá zpráva pro dalši podobné případy - malé organizace se nemusí bát postavit se nadnárodním gigantům.
Většina veřejných institucí a měst nemá potřebu registrovat si svá loga a své značky. Případ Hackney ukazuje, že to může být vhodné.
Na území čtvrti Hackney se hraje populární Nedělní fotbalová liga, amatérská fotbalová soutěž, která je konkurencí oficiální Premier League. Sdružuje amatérské kluby a oproti Premier League se hraje v sobotu.