Analýza - V nejbližších pěti letech se v přetlačování Applu s konkurencí dočkáme spíše tuhého souboje koncepcí, v nichž jsou karty dnes už rozdány. Bude ale zajímavé sledovat, jak dobře s nimi kdo hraje.
Na jedné straně Apple ovládající současnou majoritní platformu, která se ale nutně stává drahým zbožím, co nebude pro každého. Její procentuální zastoupení na trhu bude nadále klesat, výnosově bude nadále generovat většinu. Jestliže se dnes Apple pohybuje na úrovni 7% podílu ve vyrobených mobilních telefonech, nechává si z trhu více jak 70 % všech zisků v odvětví chytrých telefonů (kde má podíl kolem 17 %) a jediná další firma, která má z trhu nějaký zajímavý zisk, je Samsung.
Apple na rozdíl od Samsungu vědomě rezignuje na část trhu low-end telefonů, jeho přístroje patří mezi to nejvýkonnější a nejdražší na trhu, a také proto marže na nich přesahuje 50 %, dvojnásobek marže, kterou má na svých nejlepších modelech Samsung. Ten se ovšem u low-end produkce pohybuje také v pětiprocentní marži, a pomáhá tak vytvářet dojem prodané masy. Podobné poměry platí pro prodeje softwaru v obchodech u mobilních telefonů. Pro vývojáře i média to bude snadná otázka: mít více uživatelů, nebo více platících uživatelů? Zatím se zdá, že takto se také orientují.