Jaguar a Land Rover neinzerují pro gaye

eko, Reuters
7. 12. 2005 11:45
Detroit - Luxusní značky Jaguar a Land Rover odstraňují veškerou svou inzerci z publikací pro homosexuály. Firma to sdělila v úterý, poté co čelila hrozícímu bojkotu ze strany konzervativních náboženských skupin.

Kampaň proti Fordu začala loni v létě, když Asociace amerických rodin AFA vyhlásila bojkot společnosti, kvůli jejímu ,,příliš přátelskému přístupu" k homosexuálům.

Asociace chytře zaměřila svou pozornost na dealery Fordu v konzervativních oblastech, kde má nejvyšší vliv. Tato taktika se vyplatila, někteří obchodníci se zasadili o zahájení jednání mezi Fordem a AFA.

Podle předsedy asociace, Donalda Wildmona, došlo k několika setkáním představitelů obou stran. ,,Ford naše požadavky vyslyšel a domníváme se, že se k nim vyjádřil kladně," řekl Wildmon.

Volvo se k bojkotu nepřipojilo

V dopisu, který skupině gayů a lesbiček pracujících ve Fordu poslal viceprezident společnosti David Leitch, stojí, že bojkot skončil, protože došlo ke vzájemné dohodě s AFA. Přesto však kromě Volva nebude žádná jiná značka Fordu publikovat inzerci pro homosexuály.

Mluvčí Fordu Mike Moran řekl, že zrušení inzerce je součástí marketingové strategie značek.
Skupina 19 organizací, které podporují práva homosexuálů  sdělila, že je "hluboce zděšena". Počítá s tím, že se výrobce automobilů v tomto týdnu setká se zástupci gayů, lesbiček, bisexuálů a transsexuálů.

Homosexuálové se nechtějí vzdát

"Očekávám, že Ford znovu veřejně vyjádří svou dlouhodobou podporu naší komunity," prohlásily tyto organizace ve společném prohlášení na internetových stránkách Human Rights Campaign, největší americké organizace za občanská práva sexuálních menšin. 

Příměří mezi Fordem a organizací AFA je dalším znakem toho, jak se velké firmy stávají stále citlivějšími vůči různým skupinám aktivistů.

Ford odmítl sdělit, jakou částku za inzerci v médiích pro gaye utratil. Celá situace pro něj však ve srovnání s hospodářskými výsledky nepředstavuje příliš vysoké nebezpečí. Společnost totiž doslova bojuje o přežití a uvažuje o propuštění 7500 zaměstnanců, tj. přibližně 6 procent pracovníků ve svých amerických pobočkách.

 

Právě se děje

Další zprávy