Prodej všech značek automobilky, včetně vozů vyráběných japonskou automobilkou Mazda a značek Lincoln, Land Rover, Jaguar a Volvo, není zatím přesně spočítán, automobilka však podle dnešního prohlášení očekává, že překoná loňských 220.000 vozů.
Zpráva přichází poté, co konkurenční GM oznámil, že loni zvýšil prodej v Číně o 35 procent na 665.390 vozů, a stal se tak nejprodávanější zahraniční automobilkou v zemi. Poprvé v historii tak překonal německý Volkswagen.
Hlavní společný podnik Fordu s Changan Automotive Group vykázal rekordní prodej 61.013 vozů. Proti roku 2004 byl loni prodej vyšší o 41 procent.
Prodej osobních vozů v Číně loni stoupl o 21 procent na téměř čtyři miliony. Prodej podpořila poptávka po levnějších modelech. Tempo růstu tak oživilo z předloňských 15 procent. V roce 2003 se prodej aut v zemi téměř zdvojnásobil. Od roku 2003 prodej aut
klesá, protože vláda se snaží ochladit přehřátou ekonomiku a zhoršila přístup k levným úvěrům na nákup aut.
Analytici očekávají, že v letošním roce prodej díky pokračujícímu zájmu o levné modely stoupne o 20 procent, napsala agentura Reuters.