Předseda závodní rady společnosti Opel Klaus Franz řekl v rozhovoru pro agenturu Reuters, že firma navzdory této zprávě nehodlá měnit termín zahájení prodeje svého vozu. Nová Astra by se tak měla začít prodávat v roce 2009 či začátkem roku 2010.
Volkswagen loni zvýšil celosvětový prodej automobilů o 3,2 procenta na 5,24 milionu vozů.
Opel je součástí americké automobilky General Motors. Ta chce v letošním roce zastavit ztráty svých evropských aktivit, které byly naposledy ziskové v roce 1999. Evropská divize GM nyní pracuje na zrušení zhruba 12.000 pracovních míst, což odpovídá téměř pětině její pracovní síly.
VW se potýká s problémy
Divize, kam patří německá značka Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti, vykázala zisk 638 milionů eur po předloňské ztrátě 25 milionů eur. Škoda Auto loni vykázala největší čistý zisk ve své historii ve výši 7,9 miliardy korun a při nárůstu o 134 procent. Celkem prodala 492 111 vozů, což je také její nejlepší výsledek.
Podle předběžných výsledků stoupl čistý zisk automobilky o více než 60 procent na 1,1 miliardy eur. Tvrdé restrukturalizaci se však výroba v Německu nevyhne.
Že situace koncernu není právě růžová, potvrdil i vrcholný představitel Volkswagenu Wolfgang Bernhard, když prohlásil, že VW, hlavní značce firmy, jde doslova o přežití. Volkswagen minulý měsíc oznámil, že až 20 tisíc pracovních míst v divizi VW Brand Group zasáhne restrukturalizační program, jenž zahrnuje snížení kapacity a reorganizaci výroby součástek.
Volkswagen se dlouhodobě potýká mimo jiné s rostoucí konkurencí na trhu a s neefektivností svých továren v Německu. Jejich produktivita údajně především kvůli přísným odborovým předpisům a drahé pracovní síle zaostává za konkurencí až o 50 procent.