Londýn - O tři procenta zvýšila pivovarnická skupina SABMiller ve fiskálním třetím čtvrtletí prodej piva a nealkoholických nápojů. Za devět měsíců fiskálního roku objem prodeje vzrostl o dvě procenta.
Společnost, která je druhým největším pivovarnickým uskupením na světě a vlastní i Plzeňský Prazdroj, to uvedla v tiskovém prohlášení.
Ještě rychleji rostl prodej nealkoholických nápojů. Ten se za tři měsíce do konce prosince zvýšil o pět procent a za devět měsíců o tři procenta.
V Africe a Asii se pivo pije stále více
"Prodej piva nejvíce rostl v Africe a Asii, a to o 12 procent. Tento nárůst vyrovnal i pokles prodeje v Severní a Jižní Americe. Objem prodeje v Latinské Americe se snížil o jedno procento a prodej maloobchodům ve Spojených státech klesl o 2,5 procenta."
Přestože v Evropě se čeakl pokles prodeje, nakonec zůstal v meziročním srovnání téměř stejný.
SABMiller vznikl sloučením jihoafrické společnosti SAB a americké Miller a byl světovou pivovarskou jedničkou, dokud v roce 2008 nevznikla skupina Anheuser-Busch InBev. Vedle Plzeňského Prazdroje a jeho značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast vlastní například slovenské pivovary Šariš a Topvar.
Ve světě je známý hlavně díky značkám Peroni, Grolsch či Miller Lite. Asi 80 procent zisků vytváří SABMiller na mladých trzích světa.