GM zvýšil prodej o 35 procent na 665.390 vozů. Oznámila to dnes agentura AP. Silný růst prodeje v Číně v loňském roce zaznamenala rovněž jihokorejská automobilka Hyundai a japonská Honda. Prodej Volkswagenu naopak klesl.
Největší světová automobilka GM se snaží růstem v Číně kompenzovat pokles podílu na domácím trhu. Firma uvedla, že za růstem čínské poptávky v loňském roce stála přetrvávající popularita značky Buick. Podíl společnosti na čínském trhu se loni zvýšil zhruba na 11,2 procenta z předchozích 9,4 procenta.
Prodej největší evropské automobilky Volkswagen se loni v Číně snížil zhruba o 15 procent na 564.306 vozů. Podíl společnosti Volkswagen na čínském trhu rychle klesá z více než 50 procent v 90. letech. Firma ve snaze otočit tento vývoj snížila ceny a oznámila, že do roku 2009 uvede na čínský trh 12 nových modelů.
Česká automobilka Škoda Auto, která je součástí společnosti Volkswagen, loni v květnu získala v Číně povolení k registraci značky a začátkem roku 2007 zde začne vyrábět modely Škoda Octavia. Využije přitom bývalý závod mateřského Volkswagenu v Šanghaji. Octavie budou přizpůsobeny čínskému trhu, budou mít jiné nastavení podvozku a úpravu na místní palivo.