Znamená to vzestup o 17 procent, čímž podnik splnil svůj předchozí cíl. S dalším růstem prodeje BMW počítá i letos.
BMW je největším světovým výrobcem automobilů se zaměřením na vyšší třídu. Do roku 2008 chce v Asii prodávat alespoň 150.000 automobilů.
Prodej značky BMW, která se na celkovém obratu podílí největší měrou, se zvýšil o 18 procent na 95.116 kusů. Silný růst je výsledkem zájmu o nový model řady 7. Prodej populárních modelů Mini se zvýšil o 10,7 procenta na 16.353 vozů.
Bez větších změn nicméně zůstává prodej nejluxusnějších vozů Rolls-Royce Phantom, kterých automobilka loni prodala 102 kusů.
To je o čtyři méně než v roce 2004. Prodej motocyklů BMW klesl o čtyři procenta na 3662 kusů.
Ze všech asijských zemí připadá největší část prodeje vozů BMW na Japonsko. Automobilka tam loni prodala 58.800 vozů, což je
proti roku 2004 nárůst o 13,5 procenta. Nejvýraznější růst ale připadá na Čínu, kde se prodej loni zvýšil o 37,4 procenta asi na
31.600 automobilů.
BMW chce začátkem příštího roku začít s výrobou automobilů v Indii. Do nového závodu, který vznikne ve státě Tamilnádu na jihu
země, chce automobilka investovat kolem jedné miliardy rupií (asi 550 milionů Kč), podotýká agentura Reuters.