Společnost AOL (America On Line), která je internetovou divizí firmy Time Warner, oživuje svůj projekt vyhledávání a poskytování videa po internetu.
Chce si tak zachovat přízeň alespoň svých zbylých zákazníků, když za poslední čtyři roky jich ztratila více než 8 milionů.
Portál poskytne uživatelům příležitost vyhledávat videa v rámci celého internetu, či dát své vlastní amatérské kousky k dispozici ostatním uživatelům.
Začátkem srpna přejde projekt do zkušební fáze a ke konci srpna by již měl jet naplno. Uživatelé budou mít možnost vyhledávat a dívat se například na videoklipy z MTV či na úryvky z filmů společnosti Warner Bros.
Kromě toho bude k dispozici i 45 kanálů, na kterých si budou moci zájemci zaplatit jednotlivé epizody televizních seriálů, například "Laguna Beach" z produkce MTV. To už ovšem za poplatek ve výši 1,99 dolarů za epizodu, tedy přibližně 45 korun.
Některé televizní pořady však budou poskytovány zdarma. AOL k nim však bude přidávat reklamy.
"Snaha firmy AOL vytvořit skutečně fungující video portál s TV programy je krokem kupředu," řekl agentuře Bloomberg Joe Laszlo, analytik firmy Jupiter Communications.
"Je jasné, že je to jen první střípek z celé strategie, kterou pro své klienty AOL připravuje," dodal Laszlo.
Všechny tyto kroky a snahy je americká firma nucena dělat kvůli "nemilosrdné" konkurenci ze strany největšího internetového vyhledávače Gogole, či Yahoo.
Google se však v tomto roce stal minoritním podílníkem firmy AOL, když koupil 5 procent akcií za jednu miliardu dolarů.