Stavbu úseku dálnice D3 u Kaplice a další desítky staveb spadajících pod Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) komplikují problémy firmy Metrostav Infrastructure. Konkurence zpochybňuje její reference. ŘSD vyřadilo firmu Metrostav Infrastructure z jednoho tendru, společnost se odvolala, věcí se zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Kvůli situaci se zřejmě o rok zpozdí i stavba části D3 Třebonín - Kaplice nádraží. Novinářům to řekl výkonný ředitel firmy Kámen a písek Pavel Fučík. U úseku Třebonín - Kaplice podala nejvýhodnější nabídku právě Metrostav Infrastructure, nabídla cenu 1,87 miliardy Kč. ŘSD s ní ale dosud nepodepsalo smlouvu, přičemž stát chtěl začít stavět ve druhém letošním pololetí.
Akcionářem společnosti Metrostav Infrastructure je firma Metrostav, které soud loni nepravomocně zakázal účast ve veřejných zakázkách na tři roky. Důvodem byl podíl v korupční kauze kolem bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Metrostav pak převedl silniční projekty na dceřinou firmu.