ŘSD zahájilo stavbu úseku dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku

ČTK ČTK
Aktualizováno 7. 9. 2021 15:26
Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) v úterý odpoledne zahájilo stavbu úseku dálnice D55 mezi Starým Městem na Uherskohradišťsku a Moravským Pískem na Hodonínsku. Za 1,952 miliardy korun bez DPH jej postaví společnost Skanska. Se zprovozněním úseku dlouhého 8,8 kilometru počítají silničáři v roce 2024, uvedl při slavnostním zahájení stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Se zprovozněním úseku dlouhého 8,8 kilometru počítají silničáři v roce 2024.
Se zprovozněním úseku dlouhého 8,8 kilometru počítají silničáři v roce 2024. | Foto: ČTK

Platné stavební povolení na úsek D55 ze Starého Města do Moravského Písku získali silničáři předloni v listopadu. Dálnice odvede tranzitní dopravu ze silnice I/55 procházející Starým Městem, Uherským Hradištěm, Kunovicemi, Ostrožskou Novou Vsí a Uherským Ostrohem i ze silnice II/427 mezi Starým Městem, Kostelany nad Moravou, Nedakonicemi a Moravským Pískem.

Podle Mátla jsou tyto silnice neskutečně přetížené. "Přesun dopravy na čtyřpruhovou, směrově rozdělenou dálnici zvýší také bezpečnost řidičů, jelikož se odstraní riziko střetu s protijedoucími vozidly. Nová komunikace vedoucí mimo zastavěná území obcí přinese řidičům samozřejmě také časovou úsporu," uvedl Mátl.

Součástí stavby je vybudování devíti mostů, dvou mimoúrovňových křižovatek a protihlukové stěny v délce 456 metrů. Předcházel jí pyrotechnický a archeologický průzkum, skrývka ornice a kácení zeleně, kterou nahradí nová výsadba. V srpnu začali stavbaři se zemními pracemi, zahrnují například i přeložky vodoteče potoka, plynu a elektřiny.

"Teď se soustředíme na sanace podloží a zemní práce v celé délce trasy. Ornici odvážíme na trvalá úložiště na okolních zemědělských lokalitách, kde ji rozprostíráme na zemědělsky využívané pozemky. Zahájíme také práce na přeložkách některých inženýrských sítí, výstavbu propustků v trase budoucí a samozřejmě budeme pokračovat v sanačních pracích a navážení násypů," uvedl projektový manažer společnosti Skanska Lubomír Pilný.

Dosud je v provozu přes 16 kilometrů dálnice D55 mezi Hulínem na Kroměřížsku a Otrokovicemi na Zlínsku. Od června mohou řidiči využívat také polovinu dostavovaného jihovýchodního obchvatu Otrokovic, který je dlouhý přes tři kilometry a je taktéž součástí D55. Nadále se staví i úsek dálnice mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku, hotový by měl být v roce 2024.

Podle starosty Starého Města Kamila Psotky (KDU-ČSL) výstavba obou úseků dálnice, tedy mezi Starým Městem a Moravským Pískem a mezi Babicemi a Starým Městem přispěje ke zklidnění dopravy ve městě. "Velmi pomůže zvláště tranzitní dopravě, která je na západní straně Starého Města," řekl dnes ČTK starosta. Touto částí města podle něj nyní projíždí 12 000 až 14 000 automobilů denně.

Po kompletní dostavbě by měla dálnice D55 v budoucnu propojit střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude zhruba 100 kilometrů, u Břeclavi se napojí na dálnici D2.

 

Právě se děje

Další zprávy