"Naší vizí je být zákazníkům dostupnější tak, aby každý, kdo u nás chce nakoupit, našel svoji oblíbenou Billu za rohem. Proto dlouhodobě usilujeme o rozšiřování naší sítě, abychom tuto vizi naplnili. Spuštění nového e-shopu nám v naplňování tohoto cíle velmi pomáhá," uvedl generální ředitel Billy Liam Casey.
V e-shopu je prozatím dostupných 8000 položek, cílem je nabídku rozšířit na 12 000 položek. Kurýři společnosti Dodo je budou rozvážet přímo ze skladů v Praze a v Brně. Minimální hodnota nákupu je 200 korun a možné je zatím pouze kartou předem. Dopravu mají zákazníci zdarma, informovala firma.
Než firma pilotní verzi e-shopu pro veřejnost spustila, testovali jeho provoz zaměstnanci, řekla mluvčí Dana Bratánková. Po vyhodnocení zkušebního provozu firma plánuje službu rozšířit i do dalších měst.
Přesun do onlinu
Prvním maloobchodním řetězcem, který vstoupil v Česku na půdu on-line nakupování, se stala britská značka Tesco. Rozvoz jídla spustila již v roce 2012 v Praze a několik následujících let neměla významnou konkurenci. Potraviny tehdy k zákazníkům neputovaly ze skladu, ale přímo z vybraných obchodů.
V roce 2014 pak odstartoval své podnikání Rohlík.cz Tomáše Čupra a rok na to i jeho konkurence Košík, který částečně nabízí vybraný sortiment značky Kaufland. S vlastním e-shopem se k nim v roce 2017 přidal také Lidl, který však nabízí pouze nepotravinářské zboží.
Největší boom on-line nakupování však přinesla pandemie covidu-19. Ještě v roce 2020 spustil e-shop Coop, s testovací verzí následovaly i řetězce Penny Market a Albert. Řetězec Globus na pražském Zličíně a v Ostravě nabízí výdejní službu.
Obchodní řetězec Billa spadá pod nadnárodní skupinu REWE Group sídlící v německém Kolíně nad Rýnem. Skupina působí v jednadvaceti zemích. V Česku je zastoupena především maloobchodními řetězci Penny a Billa. I Penny v současnosti online nakupování testuje. Projekt zatím funguje v Plzni.