Praha - Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS) a společnost Nokia ČR podpořila letos v rámci programu Make a Connection - Připoj se 130 vítězných projektů částkou 2 700 000 Kč.
A letošní ročník byl mimořádně úspěšný i z jiného důvodu: "V letošním ročníku podpoříme nejvíce 'druháků' za dobu existence programu," říká Hana Šilhánová, ředitelka NROS: "Znamená to, že jsme dokázali motivovat mladé dobrovolníky i k dalším aktivitám. Že nešlo jen o nahodilé pokusy získat pro jednou peníze - a vícekrát už se o nic nepokoušet."
Tisíce pomocníků, stovky výsledků
Program, letos realizován již podeváté, podporuje aktivity neformálních skupin dobrovolníků ve věku od 16 do 26 let, které připravily projekty na pomoc komunitě, v níž žijí. Projektové týmy si mohly na své aktivity, jež je nutné realizovat od června do prosince tohoto roku, zažádat o částku až 30 000 Kč.
V letech 2002 - 2009 vzniklo v rámci této iniciativy 630 projektů, v nichž se na jejich realizaci přímo podílelo téměř 4500 mladých dobrovolníků. Jejich projekty prokazatelně pozitivně ovlivnily životy bezmála 220 000 osob.
Pravidla "Make a Connection - Připoj se", jednotlivé týmy při volbě tématu nijak omezují. Proto je škála nápadů široká: od workshopů, exhibic originálních sportů, výuky tance, oživování starodávných řemesel, provozování divadla, organizace hudebních nebo filmových festivalů až po projekty z oblasti sociální a ekologické.
Mladí nás naučili úžasné věci
Oblíbenost programu Make a Connection – Připoj se mezi mladými lidmi každým rokem roste. Dokazuje to i stále vyšší počet přihlášených žádostí o grant. Letos se o podporu ucházelo rekordních 203 projektů. Úspěšní absolventi minulých ročníků mají možnost zapojit se do programu jako Absolventi Asistenti a předávat své zkušenosti novým účastníkům.
Kolik kde letos uspělo projektů
pomoc znevýhodněným skupinám: 43
kultura a umění: 25
vzdělávání a osvěta: 21
volnočasové aktivity: 14
životní prostředí, ekologie: 4
sport: 9
"Mladí lidé nás naučili, že s nadšením lze dokázat úžasné věci. Také jsme zjistili, kolika mladým lidem v naší zemi záleží na tom, co se děje kolem nich a kteří chtějí pomáhat svému okolí," říká marketingová ředitelka Nokia Česká republika Pavla Tomsová.
Program "Make a Connection – Připoj se" v dosavadní podobě letos končí. Jaký koncept práce s mladými lidmi Nokia zvolí v budoucnosti, Pavla Tomsová v tuto chvíli neví: "Společnost Nokia řídí své aktivity v oblasti firemní odpovědnosti globálně."
Na otázku, nakolik se veřejné angažmá Nokie odrazilo pozitivně na hospodářských výsledcích, představitelka firmy říká: "Naše CSR aktivity nepodnikáme kvůli podpoře hospodářských výsledků, ale kvůli odpovědnosti k okolí. Samozřejmě, že obraz značky v očích našich zákazníků vliv na jejich preference má, ale my tento faktor nijak neměříme."
Tento materiál vznikl v rámci společného projektu Aktuálně.cz a CSR Fórum - webového magazínu Byznys a společnost. Informuje o světě firem, neziskových organizací, trendech v CSR a společenské odpovědnosti vůbec. Internetový magazín je součástí ekonomické rubriky Aktuálně.cz.