Pošta letos plánuje rozšíření expresního výdeje Balíkovna ze 450 na 1500 míst. Balíkovny budou umístěné na pobočkách pošty, ale i u smluvních partnerů na místech s velkou koncentrací zákazníků pošty, zejména v obchodních centrech nebo na nádražích.
Balíkovny jsou založené na přednostním přístupu k výdeji balíků především z e-shopů a garantují vydání zásilky do pěti minut, loni byla průměrná doba čekání pod dvě minuty. Od letošního podzimu bude možné na Balíkovnách balíky individuálně podávat.
I díky Balíkovnám chce Česká pošta zvýšit počet doručovaných balíků z loňských 44 milionů na 60 milionů v roce 2022. "Balíky jsou klíčovou částí byznysu České pošty. To říkáme opakovaně. Tradiční listovní zásilky klesají průměrně o 10 procent ročně, naopak balíky jsou rostoucí trh a Česká pošta aktivně pracuje na tom, aby si na tomto trhu udržela svou pozici." uvedl již dříve generální ředitel Roman Knap s tím, že v současnosti doručuje čtyři z deseti zásilek z e-shopů.
Jeden z největších hráčů na trhu Zásilkovna má v Česku téměř 2800 výdejních míst a dalších 1200 výdejen v zahraničí. Kurýrní služba PPL má přes 1800 výdejních a podacích míst PPL ParcelShop a Uloženka má v Česku a na Slovensku 1300 výdejních a 200 podacích míst.
Česká pošta se v roce 2018 dostala do miliardové ztráty. Vedení připravilo plán restrukturalizace, do roku 2021 se chce vrátit k zisku v řádu desítek milionů korun. Zároveň hodlá během šesti let snížit počet pracovních míst o 7000 ze současných 30 000. Nahradí je moderními technologiemi.