Praha - Česká pošta chce v letošním roce převést 200 svých poboček na jiné provozovatele v rámci projektu Pošta Partner. Loni získala přes 60 partnerů.
V současnosti má uzavřené smlouvy na 129 poboček, z toho 90 jich reálně funguje.
"První rok revidovaného projektu Pošta Partner předčil naše očekávání, kdy jsme se dohodli na spolupráci s více partnery, než jaký byl původní plán. V projektu budeme pokračovat a rozšíříme ho o nové doplňkové služby," říká mluvčí pošty Matyáš Vitík.
Převod ztrátových poboček na partnery pošta nabízí především v menších obcích, kde se jí podle mluvčího sami hlásí starostové a soukromníci, kteří chtějí pošty provozovat.
Pro lidi je jednou z největších výhod projektu pružnost otevírací doby, kdy obce, případně soukromníci sami určují rozsah hodin pro veřejnost, který nesmí klesnout pod Českou poštou požadované minimum. Tato flexibilita provozovatelům umožňuje reagovat na konkrétní podmínky a zvyklosti v dané obci.
Podle loni předloženého projektu by měla mít Česká pošta v roce 2020 z celkem 3200 pošt jen 691 vlastních poboček a zbylých 2500 pošt se má proměnit na franšízy. Pošta si od projektu slibuje finanční úspory v řádu stovek milionů korun i možnost, jak zachovat stávající rozsah poštovní sítě.
Česká republika má v Evropě nejhustší síť pošt z pohledu rozlohy a zároveň největší dostupnost z hlediska počtu obyvatel. Zároveň má ale ČR nejnižší podíl partnerských poboček, a to necelá dvě procenta. Například v Maďarsku činí podíl franšíz 18,8 procenta, v Rakousku 71,3 procenta, v Irsku 94,7 procenta, v Německu a Velké Británii dokonce 99 procent.