"Česká obchodní inspekce zaznamenala v pěti případech podezření na některou z forem diskriminace, což z celkového počtu provedených kontrol představuje 4,9 procenta. Porušení právních předpisů bylo zjištěno v 41 případech, tj. 40,2 procenta z celkového počtu 102 kontrol," uvedl Fröhlich.
Provozovatelé porušili ustanovení, které zakazuje diskriminovat spotřebitele při prodeji výrobků nebo poskytování služeb. Konkrétně šlo o tři případy, kdy anglicky hovořícím spotřebitelům byl připočítán takzvaný servis, zatímco česky hovořícím spotřebitelům nikoliv.
V dalším případě realitní makléřka odmítla pronájem bytu cizinci. ČOI také vyhodnotila jako diskriminaci spotřebitele situaci, kdy hendikepované ženě na invalidním vozíku organizátoři neumožnili vstup na výstavu Titanic kvůli přítomnosti asistenčního psa, který byl ženě přidělen jako kompenzační pomůcka.
Za diskriminační chování inspektoři pravomocně uložili pokuty za 125 tisíc korun, za další porušení právních předpisů peněžité sankce 246 tisíc korun.