Praha - Lidé si v letošním roce více stěžují na telekomunikační operátory. Počet stížností nebo dotazů, s nimiž se uživatelé obraceli na Český telekomunikační úřad (ČTÚ), se v 1. čtvrtletí proti poslední čtvrtině loňského roku zvýšil o polovinu na 2606 podání. Oznámil to v pátek ČTÚ.
Nejvíce stížností a dotazů se přitom týkalo Telefóniky, na kterou směřovalo téměř každé třetí podání. Následuje T-Mobile s podílem necelých osm procent a Vodafone se sedmi procenty.
"Ve čtvrtletním srovnání došlo ke zvýšení počtu stížností zejména v souvislosti s ukončením poskytování tarifů Neon a převedení účastníků na tarify Free, ke kterému přistoupila společnost Telefónica," oznámil úřad.
Zvýšený počet dotazů se pak týkal zejména termínu změny smluvních podmínek, které museli operátoři zavést do 8. února. Ty mimo jiné snižují sankce za předčasné vypovězení smlouvy.
Více než čtvrtinu stížností tvořily námitky proti vyúčtování ceny za telekomunikační služby. Počet stížností na služby se zvýšil o polovinu na více než 600.