Praha - Společnost Pivovary Staropramen loni mírně zvýšila prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15 000 hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v Česku a neustálé hledání nových příležitostí na trhu.
Vývoz Staropramenu se loni zvýšil o osm procent. "Překročení hranice 600 000 hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna," uvedl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Zbyněk Kovář. V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvádí, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou.
Prodeje plechovkových piv napříč portfoliem firmě meziročně vyrostly o 26 procent. "Segment retail v Česku i loni pokračoval v růstu. Dále posiloval trend obliby spotřebitelsky pohodlných balení, tj. plechovek a PET lahví. Na tento vývoj trhu firma reagovala investicí 50 milionů korun do rozšíření plechovkové stáčecí linky v pivovaru Staropramen," uvedla společnost ve zprávě. Pokles prodeje piva v restauracích se loni na českém trhu zpomalil.
Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Od roku 2012 je součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta je koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.