Sociální síť Pinterest končí s reklamou na hubnutí. Kvůli duševní pohodě uživatelů

Ekonomika Ekonomika
17. 7. 2021 21:30
Sociální síť Pinterest od července zakázala veškeré reklamy týkající se hubnutí. Zobrazovat se již nesmí nejen přípravky či pomůcky na hubnutí, ale například ani inzerce "idealizující určitý typ postavy" nebo se odkazující na BMI index. Důvodem má být psychická pohoda stovek milionů uživatelů této platformy zaměřené na sdílení obrázků.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: iStock

"Tento postoj dělá z Pinterestu jedinou velkou platformu, jež zakazuje veškeré reklamy na hubnutí. Jedná se o rozšíření naší reklamní politiky, která již dlouho zavrhuje body shaming i produkty a prohlášení spojená s nebezpečně velkou ztrátou hmotnosti," uvedla na svém blogu firma.

Téma zdravého života nicméně z Pinterestu, jehož uživateli jsou podle firmy z 60 procent ženy, úplně nezmizí. Jak připomněl britský deník The Guardian s odkazem na agenturu Reuters, zůstane inzerce zaměřená na zdravý životní styl, návyky nebo služby fitness a produkty s ním spojené. Ovšem pod podmínkou, že tyto reklamy nebudou zaměřeny právě na úbytek hmotnosti.

Vedoucí reklamní politiky Pinterestu Sarah Brommaová uvedla, že změna pravidel upřednostňuje emocionální a duševní zdraví uživatelů, zejména těch, kteří jsou přímo postiženi poruchou příjmu potravy, body shamingem (zesměšňováním fyzického vzhledu člověka, pozn. red.) nebo "dietní kulturou".

Pinterest přitom v současnosti těží z obecného příklonu k sociálním sítím během pandemie. Jen v loňském čtvrtém čtvrtletí firma zvýšila o 37 procent na 459 milionů počet uživatelů, kteří se přihlásí alespoň jednou za měsíc. Za celý uplynulý rok společnosti přibylo rekordních 100 milionů aktivních uživatelů. Přitom právě pandemie je naopak často spojována i s častějším přibíráním na váze a úbytkem pohybu a obecně zhoršením životního stylu.

Téma hubnutí ovšem řeší i konkurenční sociální sítě. V roce 2019 například Instagram začal omezovat reklamy na zázračné diety či kosmetické operace. Letos v dubnu se pak musel omlouvat poté, co reklamy na hubnutí chybně zacílily na uživatele trpící poruchou příjmu potravy.

 

Právě se děje

Další zprávy