Od prodeje ledniček k miliardám. Příběh úspěchu Mall.cz

Veronika Šmídová, ProByznys.info
1. 2. 2015 15:00
Jeden z nejúspěšnějších tuzemských e-shopů založili v roce 2000 Ondřej Fryc s Petrem Burcalem. Původně se jmenoval Bílé zboží.
Vánoce v Mall.cz
Vánoce v Mall.cz | Foto: Ondřej Besperát

Kouzlu nakupování po internetu propadá stále více českých zákazníků. Není divu. E-shopy nabízejí příjemné benefity v podobě většího výběru zboží, často nižší ceny a to vše bez nutnosti udělat jediný krok přes práh domova. Jen za loňský rok tak tuzemští kupující utratili po internetu 68 miliard korun a odborníci očekávají letos další růst. Značný podíl na zmíněných prodejích měla společnost Internet Mall, která provozuje jeden z největších e-shopů u nás - Mall.cz. Svoji silnou pozici na trhu si firma budovala přes čtrnáct let.

Marek Liška
Marek Liška | Foto: Economia

„Podnik založili v roce 2000 Ondřej Fryc s Petrem Burcalem. Původně se jmenoval Bílé zboží. Jak už název napovídá, tenkrát se specializoval jen na prodej bílé elektroniky, jako úplně první se prodala lednička. Revoluční byl hlavně přístup majitelů k vedení celého e-shopu,“ vysvětluje generální ředitel Mall.cz Marek Liška následný úspěch celého projektu.

Vedení se totiž snažilo přiklonit spíše ke stylu katalogového prodeje. Znamenalo to, že si zákazník mohl k danému zboží přečíst i popisky, získat podrobnější informace a filtrovat si nabídku dle svých požadavků. Dnes je to již samozřejmě standardem, tenkrát ale mnohdy e-shopy ke zboží uváděly jen jeho cenu a název.

Příběh úspěšné firmy Mall.cz si přečtěte na sesterském webu ProByznys.info.

 

Právě se děje

Další zprávy