Nový majitel značky Prim ji chce vrátit na výsluní, hodinek se znovu dočkají i ženy

ČTK ČTK
22. 6. 2016 13:55
Zbrojař Jaroslav Strnad představil plány s firmou Elton hodinářská, výrobcem tradiční značky Prim. Chce pokračovat v rozšiřování prodejní sítě a uvést na trh dámské hodinky, které společnost již v minulosti vyráběla. Marketingové aktivity firmy omezuje letitý soudní spor o značku Prim, verdikt se očekává letos.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Elton hodinářská

Praha - Společnost Czechoslovak Group zbrojaře Jaroslava Strnada, která koupila většinový podíl ve firmě Elton hodinářská, chce dostat značku hodinek Prim zpět na výsluní. Prim chystá nové prodejny v ČR, vyrábět chce nově i dámské hodinky.

Marketingové aktivity firmy jsou ale omezené kvůli letitému soudnímu sporu o značku Prim, jehož verdikt se očekává letos. Zástupci firmy Elton o tom informovali na dnešní tiskové konferenci.

Firma už dříve uvedla, že její tržby loni stouply o 20 procent na 48 milionů korun.

Hlavní spor o značku Prim je stále před soudem. Hodinky s označením Prim prodává i konkurenční frýdecko-místecká MPM-Quality, která ochrannou známku vlastní od roku 2001, kdy ji koupila od Chronotechny Šternberk. Obě firmy kvůli tomu vedly už několik soudních sporů a záležitost stále není dořešena. Problémy mají svůj původ v době privatizace v 90. letech.

"Je to v očekávání letošního roku, kdy by už měl přijít definitivní verdikt. Mezitím proběhlo několik pravomocných a několik soudů v dílčích případech ve prospěch Eltonu," uvedl generální ředitel společnosti Martin Pabiška. Firma nechce předjímat rozhodnutí soudu, ale pro jistotu připravuje i "plán B".

Výrobce hodinek chce dál pokračovat v rozšiřování prodejní sítě, ale nikoli masivně. "Jsme před projektem v Brně, uvažujeme Letiště Václava Havla a případně další dvě města," uvedl ředitel. Kromě podnikové prodejny v sídle v Novém Městě nad Metují má firma nyní ještě obchody v Praze a Ostravě.

Pokračovat má i produkce pro vojáky. "Naše orientace s produktem hodinek bude i do státní správy respektive do armády, kam bychom se chtěli tradičně vrátit zpátky, protože naše hodinky Orlík i Pilot byly produkty určené pro armádu," dodal Pabiška.

Prim bude nadále rozvíjet tradici mechanických hodinek, nabídku hodinek pro byznysmeny a pokračovat chce v limitovaných edicích. Vyjít na trh chce společnost také s dámskými hodinkami, které již v minulosti vyráběla.

"My máme velké výrobní kapacity a na to chceme v tom strategickém plánu napasovat obchod. Tzn. že teoreticky by se ta produkce mohla i dvojnásobně zvýšit," uvedl Pabiška.

Společnost Czechoslovak Group koupila v květnu většinový podíl ve firmě Elton hodinářská z Nového Města nad Metují od pražské firmy E-Centrum. Ta zůstala menšinovým společníkem Eltonu. Cena transakce nebyla zveřejněna.

 

Právě se děje

Další zprávy