Praha - Největší vliv v českém světě médií má majitel vydavatelství Mafra a nejposlouchanější rozhlasové stanice Impuls a zároveň ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš.
V žebříčku vydaném časopisem Forbes mu zůstalo loňské prvenství.
Druhé místo patří generálnímu řediteli České televize Petru Dvořákovi a třetí pozice spolumajiteli a faktickému šéfovi vydavatelství Czech News Center Danielu Křetínskému.
"Pořadí jsme posuzovali primárně podle toho, jak široký mají daná média zásah a jak početné mají publikum, dále pak podle ekonomických výsledků a také podle společenského vlivu," uvedl redaktor Forbesu Jiří Nádoba. Žebříček podle něj vychází z předpokladu, že vlastník média má větší vliv než odvolatelný manažer třeba i větší a vlivnější společnosti.
V první desítce nejvlivnějších lidí českých médií tak převažují majitelé a spoluvlastníci společností z oboru. Čtvrtý je spolumajitel Czech News Center (bývalého Ringieru) Patrik Tkáč, pátý spoluvlastník internetové jedničky Seznam.cz a vydavatelství Borgis Ivo Lukačovič a šestý spolumajitel televize Prima Ivan Zach.
Po generálním řediteli televize Nova Christophovi Mainuschovi na sedmém místě následují opět vlastníci. Osmý je v žebříčku majitel vydavatelství Empresa Media a reklamní agentury Médea Jaromír Soukup, devátý majitel vydavatelství Economia a internetového Centrum Holdings Zdeněk Bakala a desítku uzavírá prezident rozhlasové skupiny Lagardere Active ČR Michel Fleischmann.
"V celém zebřičku top 50 je 16 lidí, kteří mají v médích svůj vlastní kapitál coby vlastníci nebo spoluvlastníci," uvedl Nádoba. Samostatné pořadí nejvlivnějších majitelů v médiích vede Babiš před Křetínským, Lukačovičem, Zachem, Soukupem a Bakalou.
Sedmý je vlastník vydavatelství Mladá fronta František Savov, osmý spolumajitel rozhlasové skupiny Media Bohemia Antonín Koláček a desítku uzavírají vlastníci televizí Pohoda Radim Pařízek a TV Šlágr Karel Peterka.