Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.
Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.
V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.
Deset nejhodnotnějších značek světa:
Pořadí | Značka | Hodnota v roce 2023 (v mld. USD) |
Meziroční změna hodnoty (v mld. USD) |
1. |
Apple |
880,455 |
-67 |
2. |
|
577,683 |
-242 |
3. |
Microsoft |
501,856 |
-110 |
4. |
Amazon |
468,737 |
-237 |
5. |
McDonald's |
191,109 |
-5 |
6. |
Visa |
169,092 |
-22 |
7. |
Tencent |
141,020 |
-73 |
8. |
Louis Vuitton |
124,822 |
+1 |
9. |
MasterCard |
110,631 |
-6 |
10. |
Coca-Cola |
106,109 |
+8 |
Zdroj: Kantar BrandZ