Nejcennější značkou zůstává Apple, Facebook vypadl z první desítky

ČTK ČTK
17. 10. 2019 8:43
Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Její hodnota se zvýšila o devět procent na 234 miliard USD (5,4 bilionu Kč). Také další tři příčky patří technologickým značkám, jsou to Google, Amazon a Microsoft. Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který ve čtvrtek zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.
Foto: Reuters

Celková hodnota všech značek v žebříčku stoupla o 5,7 procenta na 2,13 bilionu USD. Celkem 26 značek vykázalo dvouciferný procentní růst hodnoty. Nejrychleji rostoucím se stal sektor luxusu. Hodnota devíti jeho značek, jako Gucci, Louis Vuitton nebo Chanel, se meziročně zvýšila o 11 procent. Z jednotlivých značek nejvíce vzrostla hodnota Mastercardu, o 25 procent.

Polovinu značek v první desítce tvoří technologické. Letos však vypadl z první desítky Facebook, nahradil ho Disney. Nováčky v žebříčku jsou firma Uber na 87. místě a LinkedIn na 98. příčce. Mezi 100 nejhodnotnějších značek se po šesti letech vrátil také Dell.

Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Žebříček 100 nejhodnotnějších značek sestavuje již 20 let. Interbrand upozornil, že od počátku se v žebříčku do dnešního dne udrželo jen 31 značek, včetně Disney, Nike a Gucci. Naopak z žebříčku vypadlo 137 značek, včetně Nokia a MTV. Coca-Cola a Microsoft jsou pak jedinými značkami, které se po celou dobu udržely v první desítce.

Deset nejcennějších značek světa:

Pořadí Značka Hodnota značky (2019,v miliardách dolarů) Meziroční změna hodnoty (v procentech)
1. Apple 234,241 +9
2. Google 167,713 +8
3. Amazon 125,263 +24
4. Microsoft 108,847 +17
5. Coca-Cola 63,365 -4
6. Samsung 61,098 +2
7. Toyota 56,246 +5
8. Mercedes-Benz 50,832 +5
9. McDonald's 45,362 +4
10. Disney 44,352 +11

Zdroj: Interbrand

 

Právě se děje

před 4 minutami

Ekonomika USA ve čtvrtletí rostla rekordním tempem 33,1 procenta

Ekonomika Spojených států ve třetím čtvrtletí podle prvního rychlého odhadu vykázala rekordní vzestup, k němuž přispěla vládní koronavirová pomoc v objemu více než tří bilionů dolarů (70 bilionů Kč). Ta podpořila zejména výdaje spotřebitelů. Hrubý domácí produkt (HDP) se v přepočtu na celý rok zvýšil o 33,1 procenta, oznámilo dnes americké ministerstvo obchodu.

Tempo růstu bylo v uplynulém čtvrtletí nejrychlejší minimálně od roku 1947, kdy vláda začala tyto údaje sledovat. Ve druhém čtvrtletí naopak ekonomika kvůli dopadům šíření koronaviru klesala rekordním tempem 31,4 procenta.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

O zlato je nejmenší zájem za posledních jedenáct let, pandemie téměř zastavila prodej šperků

Celosvětová poptávka po zlatě ve třetím čtvrtletí klesla o 19 procent na 892,3 tuny, což je nejméně za 11 let. Centrální banky přitom poprvé za deset let zlato prodávaly, uvedla ve čtvrtek Světová rada pro zlato (WGC).

Kvůli koronavirové pandemii se téměř zastavil prodej šperků, který je obvykle největším zdrojem poptávky po zlatu. Poptávka šperkařského sektoru se tak meziročně snížila o 29 procent. Ve třetím čtvrtletí se ale trh začal mírně zotavovat, včetně poptávky v Číně a v Indii, které patří mezi největší spotřebitele kovu. Proti předchozímu čtvrtletí tak poptávka mírně vzrostla. Pokles poptávky od šperkařů kompenzovali také investoři, kteří nakupovali zlato považované za bezpečné úložiště hodnoty.

Zdroj: ČTK
Další zprávy