Mocné firmy Česka se spojily, chtějí kultivovat byznys

Ekonomika Ekonomika
19. 4. 2010 13:05
Nepůjde nám jen o peníze, slibují ČEZ, doly, banky
Náklady rostou, zisky se tenčí, investoři odcházejí? Ilustrační snímek.
Náklady rostou, zisky se tenčí, investoři odcházejí? Ilustrační snímek. | Foto: Reuters

Praha - Největší firmy působící v Česku, často velcí konkurenti ve svých oborech, učinily na místní poměry nevídaný krok. Spojily se v akci, s jejíž pomocí chtějí dát tuzemskému byznysu lepší tvář.

Vzniká nová platforma Byznys pro společnost, jak Aktuálně.cz informovalo Fórum dárců, jeden z jejích partnerů.

Zakládajícími členy platformy jsou například nejziskovější firma v zemi ČEZ, banka s největším počtem klientů Česká spořitelna, stavební firma Metrostav, důlní společnost OKD nebo Plzeňský Prazdroj (kompletní seznam zakládajících členů viz infobox).

Platforma v mnohém napodobuje Business in the Community, přední organizaci ve Velké Británii působící na globálním poli společenské odpovědnosti firem. "Skutečnost, že většina firem již integruje odpovědnost do svého obchodního modelu, je krokem ke skutečné změně v uvažování. V podstatě můžeme mluvit o přicházejícím "věku firemní odpovědnosti"," řekl generální ředitel Business in the Community Steven Howard.

Zakládající členové platformy

  • Česká spořitelna a.s.,
  • ČEZ a.s.,
  • CS Cabot spol. s.r.o.,
  • GlaxoSmithKline, s.r.o.,
  • Johnson & Johnson s.r.o.,
  • ING Česká republika,
  • Metrostav a.s.,
  • OKD a.s.,
  • Plzeňský Prazdroj a.s.,
  • Siemens s.r.o.,
  • Skanska CZ,
  • Telefónica O2 Czech Republic a.s.,
  • T-Mobile Czech Republic a.s.,
  • Vodafone Czech Republic a.s.,
  • Accenture Central Europe B. V. organizační složka,
  • Československá obchodní banka, a.s.,
  • Kooperativa pojišťovna

V Británii v ní spolupracuje zhruba 800 významných společností a už 25 let jí předsedá britský korunní princ Charles.

Česká verze vzniká na základě zkušeností Klubu firemních dárců Donátor. Už v ní působí například všichni tři největší konkurenti na poli mobilních telefonů: Telefonica O2, T-Mobile i Vodafone.

Platforma si dává ambiciózní cíle: chce kultivovat podnikatelské prostředí v Česku a přispět k tomu, aby se na byznys dalo pohlížet jako na možnost, jak nejen vydělávat peníze, ale i řešit klíčové otázky celé společnosti.

Tvoří ji majitelé firem, ekonomičtí lídři a významné osobnosti.

Kam bude mířit, je patrné ze základních směrů, které si vytyčila při svém vzniku. Patří mezi ně firemní odpovědnost, zapojování zaměstnanců do rozhodování firem, odpovědný přístup k životnímu prostředí nebo dárcovství.

 

Právě se děje

Další zprávy