Praha - mBank, která právě slaví šest let na českém trhu, se od února příštího roku vizuálně promění. Vedle nového loga dostanou její klienti k dispozici kompletně nové internetové bankovnictví, ve kterém si budou moci vést své soukromé "účetnictví".
"Co ale určitě nezměníme, je přístup ke svým zákazníkům. Nestaneme se nudnou bankou. Budeme stále otevření, transparentní a dynamičtí a vrátíme mBank roli průkopníka a nositele inovací," říká k novinkám Roman Truhlář, generální ředitel mBank.
Důvodem ke změně loga a celé vizuální prezentace banky je zejména fakt, že mateřská společnost pod tuto nejúspěšnější značku v Polsku převedla i podnikání dalších bank ze skupiny - BRE Bank a Multibank. Ty se přejmenovaly k 25. listopadu. Česka se změna názvu také týká, když mBank sice vystupuje pod touto značkou, ale společnost nyní nese původní jméno polské matky BRE Bank.
mBank kromě Polska a Česka působí i na Slovensku a dohromady má zhruba 4,2 milionu klientů, přičemž jen v Česku zhruba půl milionu. Nové internetové bankovnictví bylo vyvinuto pro všechny tři trhy současně a v Polsku ho již klienti banky používají.
"Naším cílem bylo navrhnout jednoduché, přehledné, funkční a uživatelsky přátelské internetové bankovnictví, které spojuje užitečné funkce s intuitivní navigací a svěžím, neotřelým designem," říká Michał Panowicz, výkonný ředitel projektu.
Zákazníci "české" mBank budou moci nové internetové bankovnictví vyzkoušet poprvé v únoru 2014, když sami požádají o přednostní přístup v současném internetovém bankovnictví. Všichni zákazníci pak získají přístup do nového bankovnictví nejpozději v druhém kvartále 2014. Po přechodnou dobu budou moci využívat jak původní, tak i nové internetové bankovnictví mBank.
Přes nové internetové bankovnictví budou klienti mBank moci třídit, kategorizovat a kontrolovat své příjmy a výdaje. Data se budou zobrazovat v grafech a systém je nastaven tak, že se "bude učit" výdaje postupně sám třídit (lepší představu si uděláte v galerii pod článkem).
Internetová mBank je průkopníkem nízkonákladového bankovnictví v Česku. Na zdejším trhu působí od listopadu 2007 jako organizační složka polské mBank, součásti skupiny Commerzbank.
Až pátý kompletní rok na českém trhu uzavřela poprvé v černých číslech, když hospodaření za rok 2012 skončilo ziskem ve výši 70 milionů korun. mBank má nyní zhruba půl milionu klientů, a patří tak ke středně velkým českým bankám.