Makro mění tvář, chce rozvážet zboží všem živnostníkům

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
Aktualizováno 27. 2. 2014 17:40
Řetězec Makro rozšíří rozvážkovou službu i mimo segment hotelů, restaurací a kaváren.
Makro - ilustrační foto.
Makro - ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Obchodní řetězec Makro Cash&Carry rozšíří rozvážkovou službu i mimo segment hotelů, restaurací a kaváren. Zboží začne postupně rozvážet také ostatním malým a středním podnikatelům.

Řetězec současně začne používat novou značku Vy & Makro, v reklamní kampani mimo jiné využije šéfkuchaře Jaroslava Sapíka.

"Chceme se více přiblížit zákazníkům. Už nechceme být pouze velkoobchod, kam podnikatel přijde, naloží zboží a odjede," říká generální ředitel společnosti Makro Axel Hluchy.

"Hrdiny reklamní kampaně jsou naši zákazníci a zaměstnanci. Zachytili jsme je při každodenní práci a chceme tak ukázat, že bez vášně a úsilí podnikat nejde," dodává Hluchy.

Bonus pro všechny, kdo utratí 50 tisíc

Rozvážkovou službu zavedlo Makro již v roce 2008, ale pouze pro hotely, restaurace a kavárny. Ty si loni online objednaly zboží v hodnotě jedné miliardy korun.

"Od roku 2008 vzrostl podíl rozvážek na celkových tržbách na desetinásobek a letos by měl dosáhnout 16 procent," upřesňuje ředitel nákupu Jan Žák.

Makro nyní rozšíří rozvážkovou službu i pro podnikatele z dalších oborů, pokud v řetězci měsíčně utratí alespoň 50 tisíc korun. Za samotný rozvoz by si pak už neměli připlácet.

Postupně chce řetězec nabídnout tuto službu všem zbývajícím držitelům karty Makro. „V roce 2020 chceme být lídrem v segmentu rozvážkové služby," plánuje Žák.

Dosavadní pravidla pro získání a udržení zákaznické karty Makro se nemění. Zůstává tedy limit minimální útraty 2000 korun ročně bez DPH.

Třináct velkých prodejen

Počet velkých prodejen - nyní třináct - chce Makro zachovat na stávající úrovni. Velké plány však má s dalším rozvojem „franšízových" prodejen Můj obchod.

Tyto malé "večerky" začalo Makro zařazovat do partnerského projektu v roce 2012. Zaměřilo se nejen na vietnamské prodejny, ale i další menší obchody s potravinami. Majitelům obchodů nabídlo dodávku zboží i pomoc s vybavením a přestavbou obchodu.

Současná síť 210 poboček Můj obchod se má do konce roku zdvojnásobit na více ne 400 prodejen. Podle generálního ředitele Hlucheho existuje v Česku potenciál 4000 obchodů.

Původně německá síť samoobslužných velkoobchodů Makro letos slaví 50 let. Součástí řetězce je nyní 750 velkých obchodů ve 29 zemích světa.

V Česku Makro působí sedmnáct let. Jeho služeb využívá asi 0,9 milionu zákazníků.

 

Právě se děje

Další zprávy