reklama
 
 

Lidl utekl konkurenci. Zisk zvýšil na 2,6 miliardy korun a tržby takřka o pětinu

29. 2. 2016 10:21
Jde o nejvyšší zisk dosažený obchodním řetězcem v Česku za poslední roky. Tržby Lidli stouply o 16 procent na 33,6 miliardy korun. Firma přitom v Česku počítá s dalšími investicemi v řádu několika miliard korun.

Praha - Zisk diskontních obchodů Lidl v Česku vzrostl ve finančním roce 2014/2015 o 50 procent na 2,6 miliardy korun. Jde o nejvyšší zisk dosažený obchodním řetězcem v Česku za poslední roky. Tržby společnosti stouply o 16 procent na 33,6 miliardy korun.

"Zisk obchodního roku 2014 ve výši 2,6 miliardy korun byl převeden na společníky v plné výši," píše firma ve výroční zprávě.

Lidl v prosinci uvedl, že investuje v Česku do modernizace prodejen, výstavby nových a rozvoje skladových ploch během tří let devět miliard korun. Firma chce vytvořit 1500 nových pracovních míst a do roku 2018 plánuje přestavět desítky svých obchodů. Nyní provozuje v Česku 230 obchodů a zaměstnává přes 6600 lidí.

Firma také chystá e-shop, který otevře nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2017. Pro internetový obchod Lidl buduje nové distribuční centrum v Plzni, brzy do něj začne nabírat nové pracovníky. "Do konce letošního roku chceme zaměstnat přibližně 350 nových zaměstnanců, do budoucna v případě plného provozu počítáme až s 1200 novými pracovními místy," řekla online deníku Aktuálně.cz Zuzana Holá, mluvčí Lidlu.

Lidl vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých obchodních řetězců. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Lidl patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.

Konkurenčním diskontním prodejnám Penny Market v roce 2014 v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun. Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při růstu tržeb o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun. Supermarkety Billa v roce 2014 vydělaly o 62 procent víc - 339 milionů korun. Tržby společnosti stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun.

autoři: ČTK, Ekonomika | 29. 2. 2016 10:21

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama