Lidl mění nejvyššího šéfa. Podruhé během tří let jde o neshody kolem strategie řetězce

ČTK ČTK
7. 2. 2017 17:17
Budoucí směřování řetězce si už podruhé za tři roky vynutilo změnu na nejvyšším postu německého diskontního řetězce. Třiačtyřicetiletého Svena Seidela, který se ujal funkce generálního ředitele v březnu 2014, nyní kvůli neshodám o strategii firmy nahradil Dane Jesper Hojer (38).
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Lidl

Berlín – Německý diskontní řetězec Lidl podruhé za necelé tři roky vyměnil generálního ředitele. Třiačtyřicetiletého Svena Seidela, který se ujal funkce generálního ředitele v březnu 2014, nahradil Dane Jesper Hojer (38). Důvodem jsou blíže neurčené rozdílné názory na strategii. Uvedla to dnes společnost Schwarz Group, majitel Lidlu.

Seidel se ujal funkce poté, co jeho dlouhodobý předchůdce Karl-Heinz Holland opustil firmu kvůli "neřešitelným", ale nezveřejněným rozdílným pohledům na budoucí strategii. Německý měsíčník Manager Magazin loni napsal, že Seidel má neshody s Klausem Gehrigem, který šéfuje od roku 2004 celé skupině Schwarz Group.

Hojer pracuje pro Lidl více než deset let. Mimo jiné šéfoval operacím v Belgii a naposledy vedl mezinárodní nákupy.

Lidl má více než 10 000 obchodů ve 27 zemích Evropy, včetně České republiky. Na přelomu letošního a příštího roku plánuje vstup na americký trh.

Lidl a jeho německý konkurent Aldi se staly obry díky prodeji převážně vlastního značkového zboží v nízkorozpočtových obchodech s minimem personálu. Oba řetězce se však v posledních letech na domácím trhu potýkají s problémy, protože němečtí spotřebitelé se přesunuli do běžných supermarketů, což přimělo diskontní obchody nabídnout více značek a vylepšit své obchody a také expandovat do zahraničí.

Tržby Lidlu za fiskální rok do konce března 2015 vzrostly o 9,5 procenta na 64,6 miliardy eur (1,7 bilionu Kč). Firmu vlastní nejbohatší Němec, Dieter Schwarz, syn zakladatele společnosti Josefa Schwarze. Do skupiny Schwarz patří rovněž řetězec supermarketů Kaufland, napsaly agentury DPA a Reuters.

Reakce Lidlu na nenávist se mi líbí, považuji ji za naprosto předpisovou, říká odbornice na komunikaci na sociálních sítích Eliška Vyhnánková. | Video: Filip Horký
 

Právě se děje

Další zprávy