Návštěvnost obchodních center v Česku se v prvním týdnu po znovuotevření všech prodejen pohybuje v závislosti na lokalitě a spádovosti mezi 70 a 90 procenty ve srovnání se stejným obdobím loni. V dalším období se však dá předpokládat mírné snížení zákaznické spotřeby. Klíčový bude nadcházející víkend, sdělil v pátek předseda českého výboru Asociace nákupních center Jan Kubíček.
"Vnímáme, že dochází k postupné realizaci takzvané odložené spotřeby, kterou podpořila řada slev a akcí obchodníků. I přesto si myslím, že ještě nemáme vyhráno a po první vlně zájmu očekáváme spíše mírné ochlazení chuti nakupovat," uvedl Kubíček. K posouzení by měly výrazně přispět výsledky z nadcházejícího víkendu, který bude první po vládním uvolnění.
Obchodní centra nad 5000 metrů čtverečních mohla po zhruba dvouměsíční nucené pauze v pondělí znovu otevřít všechny obchody. Uzavřeny nadále zůstávají stravovací provozy, dětské koutky a relaxační zóny.