Levnější než BleskMobil. Sazka útočí cenou i jackpotem

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
13. 2. 2014 14:25
Sazka chce nabízet mobilní služby stovkám tisíc klientů.
Foto: Vojtěch Marek

Praha - Se Sazkou už můžete i volat. Loterijní společnost, která patří do skupiny KKCG, se přidala k další zhruba padesátce firem a ve čtvrtek spustila v síti Vodafone operátora SazkaMobil.

Telefonování Sazka spojí se svojí hlavní činností, se sázkami o jackpot, který startuje na úrovni 250 tisíc korun. Podle generálního ředitele Sazky Roberta Chvátala má firma potenciál získat stovky tisíc klientů a zařadit se tak mezi hlavní hráče mezi virtuálními operátory.

Kromě výhodných cen a přidané hodnoty v podobě sázení Sazka vidí svoji silnou stránku také v zázemí téměř sedmi tisíc terminálů.

Nejlevnější?

SIM karta od SazkaMobil se pořizuje za 150 korun, stejná bude i výše prvního kreditu. Minimální částka dobití je 200 korun, základní cena volání do všech sítí jsou dvě koruny za minutu. Cena SMS je pak stanovena na 1,50 koruny.

V porovnání s největším hráčem na trhu virtuálních operátorů, BleskMobilem, je SazkaMobil v případě volání o 50 haléřů levnější. U SMS je cena shodná.

Při dobití 300 korun jde SazkaMobil ještě níže. Volání na následující měsíc prodává za 1,50 koruny za minutu. SMS pak stojí 1,30 koruny.

Cenově je SazkaMobil jedním z nejlevnějších na trhu, minimálně pokud jde o významné virtuální operátory. Jeho nabídka se zhruba shoduje s Oskartou, tedy se samostatnou značkou Vodafonu, který Oskartu zavedl jako reakci na virtuální operátory.

SazkaMobil nabízí volání s tarifikací 60+1. To znamená, že při volání účtuje první minutu celou. Dál pak účtuje po vteřinách. Čísla začínají „předvolbou" 704 0 nebo 704 7. Dobíjet kredit je možné na všech téměř sedmi tisících terminálech, stejně tak online na stránkách Sazky. Platnost kreditu je šest měsíců.

* druhá cena platí při dobití nad 300 korun

Každý pátý vyhraje

Širší masu mají podle Chvátala přilákat nejen výhodnější ceny oproti konkurenci, ale i možnost sázení. Jednou měsíčně - losuje se každé první pondělí v měsíci - se bude hrát o jackpot, který startuje na úrovni 250 tisíc korun. Vsadit si ve hře SazkaMobil Šance může zákazník starší 18 let při každém dobití.

Tiket stojí 20 korun, což je cena, kterou zákazníci SazkaMobilu vlastně nezaplatí, půjde z peněz za kredit, ten se mu ale zároveň nekrátí. „Pokud se zákazník při dobití například dvou set korun rozhodne vsadit, dorovnáme mu odečtených dvacet korun zpět na plnou výši kreditu," vysvětluje Chvátal.

SazkaMobil Šanci mohou hrát i zákazníci ostatních operátorů, ti ale samozřejmě za účast v soutěži zaplatí 20 korun přímo. Sazka předpokládá, že klienti budou zpravidla volit kombinace posledního pětičíslí svého mobilního čísla, ale zvolit je možné jakoukoli kombinaci pěti čísel od 0 do 9. „Věříme tomu, že jak si člověk pamatuje své telefonní číslo, tak snadné bude hrát," dodává Chvátal.

Podle Sazky má šanci na výhru každý pátý sázející. Zároveň vzhledem k malému počtu losovaných čísel lze předpokládat, že se o výhru bude pravidelně dělit více lidí.

Minimální výhra za uhodnutí posledního čísla bude 30 korun. „Všechny výhry se budou vyplácet v hotovosti, nikoli formou navyšování kreditu," upozorňuje Chvátal.

Hemala nebo Bartoška

Slosování bude probíhat každé první pondělí v měsíci a vysílat se bude na České televizi. S největší pravděpodobností se losování ujmou známé osobnosti.

Přestože Sazka zatím nic konkrétního nesdělila, na představení nového operátora se objevili například moderátoři Alexandr Hemala a Libor Bouček, bývalé miss Jana Doležalová a Petra Minářová. Nového operátora Sazka spojila také s Jiřím Bartoškou a bývalým fotbalistou Patrikem Bergerem.

Zákazníky chce Sazka přilákat masivní mediální kampaní, jejíž součástí budou i televizní spoty. Hlavní vlna propagace nového virtuálního operátora by měla probíhat několik týdnů. Investice do kampaně se pohybuje v řádech několika desítek milionů korun.

Na českém trhu je nyní více než 50 virtuálních mobilních operátorů, kteří mají dohromady zhruba pět procent tuzemského mobilního trhu. Tři provozovatelé mobilních sítí, kteří jim poskytují infrastrukturu, mají dohromady 14 milionů zákazníků.

Zatím největší je BleskMobil, který v Česku získal přes 300 tisíc zákazníků. Dvojkou je pak s největší pravděpodobností Mobil.cz, který má podle vyjádření jeho provozovatele, skupiny Mafra, přes 100 tisíc zákazníků. Těsně za ním se drží Tesco Mobil.

 

Právě se děje

Další zprávy