Praha - Značkám koncernu VW se navzdory emisní aféře v Česku daří. V říjnu vzrostl prodej dovážených značek Audi, Volkswagen a Seat v tuzemsku dohromady o 30 procent na 3510 vozů. Domácí Škoda Auto pak zvýšila odbyt o čtvrtinu na 6865 aut.
Celý trh v desátém měsíci rostl jen o deset procent. Vyplývá to z údajů značek a Svazu dovozců automobilů.
Skandál vypukl v září, když americká Agentura pro životní prostředí oznámila, že některé dieselové motory koncernu VW jsou schopné obcházet homologační emisní testy. Celkově se problém týká 11 milionů aut včetně 1,2 milionu škodovek. Vozy s problematickými motory se již v Česku ani jinde v Evropě neprodávají.
"Na letošních vynikajících výsledcích se podílejí všechny naše značky," uvedl jednatel importérské firmy Porsche ČR Vratislav Strašil. Prodej osobních vozů VW se v říjnu zvýšil meziročně o pětinu, Audi rostla o 45 procent, Seat o 37 procent a užitkové vozy VW o 73 procent.
Ministerstvo dopravy tento týden po konzultacích s dalšími evropskými zeměmi oznámilo, že svolávací akce, která by měla vyřešit problém s obcházením emisí u některých modelů, bude zřejmě v Česku povinná. Dotkne se asi 150.000 aut.