Berlín - Nestlé začíná v Německu prodávat kapsle do kávovarů Nespresso také v běžných maloobchodních řetězcích. Celosvětově je to vůbec poprvé, co kapsle budou k dostání mimo značkové prodejny švýcarské společnosti, uvedla agentura Bloomberg.
V německých prodejnách s elektronikou Saturn a MediaMarkt a dále v obchodních domech Galeria Kaufhof vznikají takzvané "N-pointy", místa, kde si zákazníci mohou koupit kávu Nespresso.
"Takový projekt může pomoct k tomu, aby si značka našla nové zákazníky. Postup souvisí se strategií Nestlé prodávat svoje výrobky kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv," říká Jean-Philippe Bertschy, analytik banky pro privátní klienty Vontobel AG.
Pro německé maloobchodní řetězce je to naopak způsob, jak přilákat zákazníky do prodejen. Některé obchody, které prodávají kávovary Nespresso, také otevřely kavárny, kde zákazníci mohou kávu ochutnat.
Náplně do kávovarů, jež dosud nabízely jen specializované obchody, bylo možné si objednat elektronickou cestou či po telefonu.
Kapsle s kávou jsou jedny z nejvýdělečnějších produktů potravinářské společnosti. Jenže příslušné patenty Nestlé v současnosti přestávají platit a konkurenční výrobci Jacobs Douwe Egberts, Starbucks a Ethical Coffee začínají vyrábět levnější kapsle, ze kterých si zákazníci mohou nápoje připravit ve značkových Nespresso kávovarech.
Nestlé novou obchodní strategii ve zmíněných třech řetězcích zatím jen testuje. Pokud se prodej mimo její specializované prodejny osvědčí, mohl by se rozšířit i do dalších obchodních sítí.
To se ale prozatím týká pouze Německa. "V tuto chvíli neexistují žádné pevné plány na rozšíření distribuce kapslí v tomto modelu pro další trhy. Obchodní model v Česku zůstává stejný. Zákazníci mohou zakoupit kapsle v Nespresso Boutiques, v rámci našeho vlastního e-shopu a telefonicky přes zákaznický servis," říká Simone Jansenová, ředitelka Nespresso pro Českou republiku.
I přes to, že se pomalu mění způsob, jakým se Nespresso dostává zákazníkům na stůl, ambasadorem kávy zůstává americká filmová hvězda George Clooney.
"Není jen účinkujícím v reklamních spotech, ale je zároveň i členem skupiny, která se stará o udržitelnost značky, a sám se aktivně zajímá o produkci kávy," popisuje Jansenová. Značka je v současnosti k dostání v 64 zemích a téměř 400 městech. "Letos na podzim nově vstoupí kapsle Nespresso na Slovensko a dalších 19 trhů."
Káva je spolu s vodou a zvířecím krmivem jednou z nejrychleji rostoucích komodit, s nimiž Nestlé obchoduje.