V sérii třech klipů módního domu se čínská žena oblečená do šatů značky chichotá, a marně se snaží sníst pizzu či špagety pomocí čínských hůlek.
V podstatě nevinná kombinace čínské a italské kultury však vzbudila mezi mnoha Číňany na sociálních sítích odpor, jelikož kampaň pochopili jako zesměšňování. Desítky tamních osobností následně vyzvaly k bojkotu módních přehlídek i výrobků značky. Například oblíbená čínská filmová herečka Čang C’-i, známá z filmu Tygr a Drak nebo Gejša, oznámila, že se značkou už nebude dále spolupracovat a její oblečení přestane kupovat.
Videa vznikla v rámci kampaně DG Loves China, která měla italské značce otevřít cestu na trh Říše středu. Kvůli nečekané kritice a bojkotu však museli pořadatelé asi hodinu před začátkem dokonce zrušit módní přehlídka v Šanghaji.
Dolce & Gabbana následně uvedla, že přesunuje středeční přehlídku na jiný termín, žádný důvod však firma nespecifikovala. Za nedobré přijetí klipů se následně firma veřejně omluvila a ujistila, že "respektuje Čínu".
Kauza ovšem začala následně opět gradovat, když se na instagramovém účtu spoluzakladatele italské značky Stefana Gabbana začala objevovat silně rasistická vyjádření na účet Číňanů. Podle firmy však šlo o útok hackerů, kteří osobní profil návrháře napadli.
Prohlášení Stefana Gabbana na jeho Instagramu: