Praha – Značka řetězce Interspar by z českých prodejen měla zmizet za půl roku. Půjde o první fázi přeměny, následující po úterním oznámení o odchodu společnosti Spar z tuzemského trhu.
"Potom přejdeme k sortimentu,“ říká Jesper Lauridsen, generální ředitel společnosti Ahold Czech Republic, která hypermarkety Interspar a prodejny Spar kupuje.
"Konkrétně zatím nelze říci, jak budeme postupovat, které elementy zachováme a které ne. Například v případě masa to ale může být tak, že maso, které dnes prodává Interspar, bude do budoucna prodávat i Albert,“ upřesňuje Lauridsen.
Ahold, provozující síť Albert, se má po dokončení akvizice stát novou jedničkou na českém maloobchodním trhu s potravinami.
Teprve po potvrzení od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se chce rozhodnout, zda bude do Intersparu dodávat stejné potraviny jako do Albertu, nebo si některé z dosavadních dodavatelů Intersparu ponechá a převezme od nich zboží i do Albertu. „Myslím, že to bude kombinace obojího. Nejprve musíme pochopit, jaké jsou možnosti. To dnes nevíme,“ říká Lauridsen. Z trhu by každopádně měly zmizet privátní značky Spar.
Nový majitel neplánuje rychlou přestavbu dosavadních prodejen Interspar. Podle šéfa Aholdu jsou prodejny nové a dobře udržované, takže nebudou první na řadě. Nejprve je potřeba předělat některé obchody Albert.
Nejasná je zatím i budoucnost restaurací, kaváren a občerstvení, které dnes Spar u svých prodejen provozuje. "Albert v současnosti restaurace neprovozuje. Jedná se tedy o byznys, s nímž nejsme dobře obeznámeni. Pokud jsou ale tyto služby příznivé pro zákazníky, nebráníme se přenést tento model do prodejen Albert,“ vysvětluje Lauridsen.
Co udělá nový majitel s obchody, pokud se nynější Albert a Interspar nacházejí v nějaké lokalitě blízko sebe? Podle Lauridsena je velmi brzy o tom mluvit konkrétně a identifikovat obchody, které by se mohly do budoucna zavřít. Nicméně bude záležet na tom, jestli se takový provoz vyplatí.
Celý rozhovor s Jesperem Lauridsenem čtěte ve středečních Hospodářských novinách. Dozvíte se mimo jiné, proč se Ahold rozhodl koupit Spar, jak jej chce přivést k zisku, o kolik se díky akvizici zvýší tržby Aholdu a kolik hodlá investovat do rebrandingu.