Havlíček to řekl u příležitosti přejmenování Českomoravské záruční a rozvojové banky na Národní rozvojovou banku (NRB). Ta je mateřskou společností Národního rozvojového fondu.
Několik měsíců se podle ministra připravoval projekt 20 tzv. supermoderních vlakových souprav pro České dráhy, půjde celkem o 180 vozů. Určené budou hlavně na mezinárodní tratě a jejich součástí budou například kina. Vozy se začnou využívat od roku 2024. NRB bude podle Havlíčka v tomto projektu spoluinvestorem na úrovni pěti procent částky, což je 658 milionů korun. Národní rozvojový fond pak bude podle Havlíčka "spolufinancérem" projektu ve výši 2,6 miliardy korun.
Dalším projektem je výstavba multifunkční arény v Brně, jejíž stavba bude zahájená v roce 2022. Stát bude v areálu tamního výstaviště. "Z 3,3 miliardy korun se bude NRB podílet na financování ve výši jedné miliardy korun a Národní rozvojový fond ve výši 950 milionů korun," řekl Havlíček. Na financování se bude podle něj podílet město, využijí se i dotační programy.
Na vzniku Národního rozvojového fondu se v září 2019 dohodli zástupci vlády a čtyř největších komerčních bank. Česká národní banka fondu v listopadu udělila licenci a ten vznikl 1. února letošního roku. Čtveřice bank zapojená do jeho příprav slíbila do projektů investovat až sedm miliard korun, mělo by se tak podařit získat další finanční zdroje. Podpořené by tak v první fázi mohly být projekty až za 35 miliard korun.