Ekonomika,
ČTK
15. 7. 2020 11:20
Když v roce 2001 představil americký inženýr Dean Kamen vozítko segway, sliboval dopravní revoluci. O devatenáct let později firma, která tehdy Kamenovi patřila, oznámila, že s výrobou elektronických dvojkolek končí. Zatímco mezi turisty si vozítka získala oblibu, obyvatelé (například centra Prahy) si mnohdy vymohli jejich zákaz.
Nehody
Milionář Heselden po deseti měsících od chvíle, kdy firmu Segway koupil, nečekaně tragicky zemřel. Podle médií sjel neúmyslně z útesu. Na segwayi. Vyšetřování tehdy ukázalo na to, že se Heselden snažil vyhnout muži se psem, který ho míjel.
Mezi další "známé" nehody segwayů, které ale naštěstí neskončily takto tragicky, patří třeba nehoda bývalého amerického prezidenta George Bushe mladšího v roce 2003, kterému vozítko spadlo, když se na něj pokusil stoupnout.
V roce 2015 srazil jamajského sprintera Usaina Bolta kameraman na vozítku segway po jeho vítězství v Pekingu v běhu na 200 metrů. Bolt ale nebyl zraněn a později o nehodě vtipkoval.
Množstvím nehod na segweích, konkrétně v hlavním městě USA, se zabývala například studie Univerzitní nemocnice George Washingtona. Ta u celkem 41 pacientů v letech 2006 až 2008 zkoumala, z jakého důvodu skončili na pohotovosti ve zmiňované nemocnice. Výsledky ukázaly na to, že zatímco v roce 2006 za to v šesti případech mohla nehoda na tomto vozíku, o rok později už byla zodpovědná za celkem osm případů a v roce 2008 za dvacet pět. (Ve Washingtonu neplatí povinnost nosit při jízdě na segwayi helmu, na rozdíl třeba od Česka).