Segwaye v Praze
V Praze se segwaye začaly rozšiřovat krátce po zahájení sériové výroby. Prodeje vzrostly s představením jejich druhé generace v roce 2006, která dostala výkyvná řidítka k určování směru místo původního otočného kroužku. Na provoz segwayů, které využívali především turisté, si dlouhodobě stěžovaly radnice pražských městských částí, kritizovali ho také mnozí obyvatelé centra.
Plošné vytlačení vozítek z širšího středu české metropole umožnila novela zákona o silniční dopravě, který na segwaye původně pohlížel jako na chodce. Zákaz vjezdu město schválilo v červenci 2016, kvůli chybějícím značkám jej ale nemohlo vymáhat, a jezdci tak z ulic zmizeli až o půl roku později, kdy centrum města obsypaly desítky značek. Jejich instalace vyšla na 3,7 milionu korun.
Segwaye nesmějí jezdit v pražské památkové rezervaci, v celé Praze 1, části Prahy 2, Žižkova, Prahy 4 a Smíchova, území Libně, Holešovic a Letné.
Proti zákazu podala žalobu asociace sdružující asi dvě desítky provozovatelů segwayů. Sdružení se domáhalo zrušení opatření. Soud dal v minulosti zapravdu městu, žalobci pak ale uspěli s kasační stížností a vymohli si nové projednání věci. Pražský městský soud ale v dubnu loňského roku žalobu asociace provozovatelů znovu zamítl.
V současné době jsou v Praze a dalších městech obdobným problémem spíše sdílené elektrokoloběžky.