Aneta Řezníčková
24. 7. 2023 18:17
Češi, kteří se chystají na dovolenou do požárem postiženého Rhodosu, se dělí na dvě skupiny. Ta první, která míří na zatím bezpečný sever, se chystá k odletu. Ta druhá považuje riziko za vysoké a chce po cestovních kancelářích kompenzace. Další lidé na ostrově již jsou. Redakce Aktuálně.cz s pomocí právníků sestavila návod, jak řešit problémový zájezd.
Kdo je odpovědný za nedostatky zájezdu
Bez správného adresování stížnosti nebude ani dobře sepsaná stížnost úspěšná. Za to, že zájezd bude v souladu s uzavřenou smlouvou, odpovídá pořadatel zájezdu, většinou tedy cestovní kancelář. A to bez ohledu na to, zda závazky plynoucí z této smlouvy má plnit on sám či jiný smluvený dodavatel, jako například dopravce zajišťující transfer z letiště.
- Pořadatel zájezdu bude vždy uvedený ve smlouvě, která se zakoupením zájezdu byla podepsána.
- "Pokud jste si dovolenou zařídili přes zprostředkovatele zájezdu, můžete reklamaci uplatnit i u něj," komentuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Česká obchodní inspekce (ČOI) doporučuje reklamaci řešit přímo v místě konání zájezdu s delegátem. Některé nedostatky se mu může podařit již na místě odstranit, nebo alespoň zmírnit.