Praha - Na český trh se chystá americká značka Forever 21. První pobočku v tuzemsku otevře v pražském Centru Černý Most letos na podzim. Prodejní plocha prodejny bude přibližně 1300 metrů.
Řetězec se zařadí mezi další módní společnosti, jako jsou H&M, Zara nebo Topshop, které se v Česku specializují na takzvanou fast fashion - tedy módu, která se snaží kopírovat trendy z přehlídkových mol co možná nejrychleji.
Z pohledu běžného spotřebitele jde o cenově dostupnou módu. V USA je značka oblíbená zejména mezi teenagery a dvacetiletými, na své si nicméně přijdou všechny věkové kategorie.
Rychle se měnící móda udává tempo oděvního průmyslu ve velké části světových zemí. "Právě fast fashion řetězce dokážou ušít kousky podobné těm z pařížských a milánských přehlídek, které jsou přitom cenově dostupné pro většinovou společnost. Hlad po takovém typu módy tu rozhodně bude ještě dlouho," říká kreativní ředitel Mercedes-Benz Fashion Weeku Lukáš Loskot, kterého proto nástup nových značek s "rychlou módou" na český trh nepřekvapuje.
"Náš nový obchod v Praze bude odrážet nejenom celosvětové módní trendy, ale rovněž všem zákazníkům zprostředkuje zážitek z moderního nakupování," tvrdí Alexandros Doukas, ředitel společnosti Teren Management Europe, která značku prostřednictvím franšízy uvádí na evropské trhy.
Řetězec Forever 21 měl dosud v Evropě "kamenné prodejny" v devíti zemích, převážně na západ od České republiky. Nejbližší prodejna je ve Vídni. Vedle České republiky plánuje firma do konce letošního roku expanzi do dalších čtyř evropských zemí – na Slovensko, do Polska, Rumunska a Portugalska.
Otevření pražské prodejny může pomoci i lidem nakupujícím módu na internetu. Ti dosud mohli nakupovat přes e-shop Forever 21 s poplatkem za doručení ve výši šest eur (přibližně 162 korun). Pokud objednávka přesáhne 75 eur (2025 korun), nabízí společnost doručení zdarma. Osobní vyzvednutí pak bylo možné na jakékoli pobočce, nejbližší byla už zmíněná Vídeň.
Společnost byla založena v Los Angeles v roce 1984. Dnes je značka Forever 21 jedním z největších specializovaných prodejců ve Spojených státech amerických. V současnosti provozuje více než 730 obchodů ve 48 zemích světa.
Mezi největší tuzemské prodejce oděvů patří Lidl, Tesco Stores, Hennes & Mauritz, C&A moda, KiK, New Yorker či Takko.