Snaha Luckinu sesadit Starbucks z pozice kavárenské jedničky na trhu druhé největší světové ekonomiky už vedla amerického konkurenta k navázání spolupráce v oblasti dodávek kávy zákazníkům s čínským technologickým gigantem Alibabou, píše Reuters. Luckin nabízí nižší ceny, slevy a investuje do propagace na sociálních sítích.
Společnost Luckin Coffee byla založena teprve v polovině roku 2017. V současnosti provozuje 2370 kaváren v 28 čínských městech a v letošním roce plánuje otevřít dalších 2500 kaváren.
Luckin Coffee sází na stoupající spotřebu kávy v Číně, která se podle jejích údajů v uplynulých pěti letech téměř zdvojnásobila. Loni se podle podniku v zemi vypilo 8,7 miliardy šálků kávy, zatímco v roce 2013 to bylo pouze 4,4 miliardy. Do roku 2023 počítá firma s nárůstem spotřeby na 15,5 miliardy šálků.